Fast føde vs. modermælkserstatning

8. marts 2016

Alder:
6 mdr.

Fast føde vs. modermælkserstatning

Hej Helen.

Tusind tak for dit tidligere svar ang. Freya's søvnrytme om dagen - det var meget gavnlig for os :-)

Næste spørgsmål kommer her :

Vi er så småt i gang med den faste føde, men jeg er stadig ret meget i tvivl om hvor meget fast føde jeg egentlig skal tilbyde hende pr. måltid, og om jeg stadig skal tilbyde flaske bagefter.

Sådan ser hendes mad-rytme ud pt. ca. :

Tidlig morgen - mellem kl. 05-06, får en flaske og sover videre til ca. kl 7.00

Får tilbudt havregrød ca. kl. 8.00 og spiser kun meget lidt af det.

Får flaske inden hendes første lur ca. kl. 10.00

Frokost omkring kl. 12 - øllebrød med lidt mos til og lidt ...

Annonce

... gnavegrønt

Eftermiddag - flaske

Aften - bliver tilbudt grøntsagsmos (nogle gange med lidt kød) og flaske

Flaske til nat

Hun bliver tilbudt 180 ml. ved hver flaske

Er det for meget mælk i denne alder?

Har også svært ved at vurdere om hun er mæt efter hendes grød...
Hun spiser meget lidt af grøden, men er derimod meget glad for at smage på vores mad.
Er det for tidligt at gå i gang med at give hende rugbrød til frokost og mere faste bidder til aften? Er selvfølgelig også nervøs for om maven kan følge med.

Måske du kunne hjælpe med en skitse over hvordan en dag med mad kan se ud? :)

På forhånd tak for dit svar :)

Hilsen Jannie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Feberkrampe

Det lille barn evne til at kunne regulere sin temperatur er umoden. Det betyder, at nogle børn får krampe i forbindelse med, at de får feber. Temperaturen kan stige pludseligt, og når temperaturen stiger for hurtigt, kan temperaturreguleringscenteret i hjernen ikke følge med, og kramperne opstår.

Feberkramper opstår hos 2-5% af børn mellem 6 måneder og 5 år, og det er den hyppigste årsag til kramper hos børn. Feberkrampe er delvist arveligt, så end forældre eller søskende har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen
For gud ved hvilken gang er jeg på din hjemmeside for lige at tjekke, hvordan det nu er med forkølelse og graviditet. Jeg har brugt siden så mange gange. Og hver gang har jeg fået højt kvalificerede og superpraktiske og tryghedskabende svar. Det vil jeg bare lige sige tak for.
Mvh Birgitte