Brev:
Fast føde vs. modermælkserstatning
8. marts 2016
Alder:
6 mdr.
Fast føde vs. modermælkserstatning
Hej Helen.
Tusind tak for dit tidligere svar ang. Freya's søvnrytme om dagen - det var meget gavnlig for os :-)
Næste spørgsmål kommer her :
Vi er så småt i gang med den faste føde, men jeg er stadig ret meget i tvivl om hvor meget fast føde jeg egentlig skal tilbyde hende pr. måltid, og om jeg stadig skal tilbyde flaske bagefter.
Sådan ser hendes mad-rytme ud pt. ca. :
Tidlig morgen - mellem kl. 05-06, får en flaske og sover videre til ca. kl 7.00
Får tilbudt havregrød ca. kl. 8.00 og spiser kun meget lidt af det.
Får flaske inden hendes første lur ca. kl. 10.00
Frokost omkring kl. 12 - øllebrød med lidt mos til og lidt gnavegrønt
Eftermiddag - flaske
Aften - bliver tilbudt grøntsagsmos (nogle gange med lidt kød) og flaske
Flaske til nat
Hun bliver tilbudt 180 ml. ved hver flaske
Er det for meget mælk i denne alder?
Har også svært ved at vurdere om hun er mæt efter hendes grød...
Hun spiser meget lidt af grøden, men er derimod meget glad for at smage på vores mad.
Er det for tidligt at gå i gang med at give hende rugbrød til frokost og mere faste bidder til aften? Er selvfølgelig også nervøs for om maven kan følge med.
Måske du kunne hjælpe med en skitse over hvordan en dag med mad kan se ud? :)
På forhånd tak for dit svar :)
Hilsen Jannie